Lig jij soms de hele nacht te draaien in bed en kom jij niet goed in slaap? Check hieronder een paar tips om net zo lekker te slapen als Doornroosje.

Beweeg genoeg
Als je overdag veel beweegt of sport, ben je ‘s avonds lekker moe. Jouw lichaam wil dan graag uitrusten en je valt daarom ook makkelijker in slaap. Ga dus samen met je bestie een rondje hardlopen of geef je samen op voor een sport!

Lees een boek 
Door een boek te lezen voor het slapen gaan, kan je lichaam lekker ontspannen. Kies alleen geen eng of spannend boek uit, want daar wordt je brein weer actief van.

Telefoon uit
Door het felle licht van jouw mobieltje maken jouw hersenen geen slaapstofje aan. Leg dus je telefoon een uurtje voordat je gaat slapen aan de kant. Zo heeft jouw lichaam de tijd om in de slaapstand te komen.

Zet de verwarming uit
Natuurlijk is slapen in een warme kamer heel fijn, maar het is niet goed voor je nachtrust! De ideale temperatuur om te slapen ligt tussen de 15 en 17 graden, niet te warm en niet te koud!

Maak het donker 
Zorg dat jouw slaapkamer lekker donker is. Als het te licht is, denkt jouw lichaam dat het al tijd is om op te staan, terwijl het dat nog niet is! Ga dus lekker gordijnen shoppen en zet al je lampjes uit voordat je gaat slapen.

Meer lezen?

Beeld: 123RF